Kirjoitan ja leijun

Viimeiset päivät olen kirjoittanut kuin vimmattu. Projekti SL:ään on ilmestynyt kahdessa päivässä pari tuhatta sanaa. Olen rientänyt töistä kotiin ja avannut koneen, matkalla olen kirjoittanut lukuja päässäni. Näen kohtauksia mielessäni ja kuulen dialogin pätkiä päässäni.

Pitkästä aikaa näen selkeästi mielessäni, mitä olen tekemässä. Kirjoitan enkä tiedä kirjoitanko minä vai kirjoittaako teksti minua, ehkä molempia.

Tätä tahtia olen kirjoittanut viimeksi silloin kun... kirjoitin Siilin kuolemaa? Asuin Oulussa ja kirjoitin yömyöhään, välillä katsoin verhojen raosta naapuritalossa asuvan kaverini ikkunan suuntaan. Jos hän oli sammuttanut valot, minunkin oli viimeistään aika mennä nukkumaan.

Lisääntyvä valo ei voi olla syy, sillä yleensä keväällä valo ahdistaa minua tiettyyn pisteeseen asti. Luulen, että syynä voi olla se, että pitkästä aikaa minulla on fyysisesti paljon energiaa eikä väsytä. Yöt ovat aina olleet luovimpia aikojani. Keitän teetä ja kirjoitan, sytytän kirjoityskynttilän ja musiikki soi. Leijun.

Kommentit

  1. Olet selvästi ratkaissut jonkun alitajuisen blokin. Aivothan työstävät tekstejä alitajuisesti taukojenkin aikana. Minä ainakin huomaan vain jossain vaiheessa keksineeni ratkaisuja aiempiin ongelmiin, jonka jälkeen teksti tulee kuin vesihanasta.

    Mutta flow on ihanaa. Nauti kun se vielä kestää! :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti! Tämä on vallan hämmentävää. Toivon, että flow jatkuu - toisaalta toivon, että muistaisin mennä nukkumaan jossain vaiheessa. :D

      Poista
  2. Kirjoitusvimma kuulostaa ihanalta. Nauti!

    VastaaPoista
  3. Hyvä flow on aina upea kokemus!

    VastaaPoista
  4. Mahtavaa :) Olen itsekin joskus ollut samassa tilassa. Pahus, etten voi väittää olevani nyt :P Syy on kyllä selkeästi se, ettei päässäni ole nyt tilaa. Se on tupaten täynnä joka suunnasta tulvivia hoidettavia tai funtsittavia juttuja. Plääääääh.
    Än

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa ja flow´llekin tulee tilaa!

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!