Seitsemän sivulausetta



Näin eilen kauniita puita, tämänkin. Lämpö on saanut aikaan sen, ettei tietokonetta ole tehnyt mieli oikeastaan aukaistakaan. Tänään olisi ollut täydellinen päivä lukea ulkona, mutta unohdin ottaa kirjan mukaan, joten kuljeskelin töiden jälkeen siellä täällä muuten vaan. Kotiuduttuani illalla avasin koneen. Sain aikaan yksinkertaisesta lauseesta hyvin monimutkaisen: seitsemän sivulausetta ja ajatusviivojen sisään suljetun lauseen, mikä se sitten onkaan. Onko lämpö - josta kyllä pidän, en valita - sulattanut aivoni, en tiedä. Ehkä kuitenkin on parasta lopettaa kirjoittaminen tältä illalta ennen kuin saan aikaan enemmän lukukelvottomia lausemuodostelmia.

Sitä paitsi tekstissä on ikäkriisi. Tai tekstillä on ikäkriisi. En tiedä, miten saisin henkilöt vaikuttamaan ikäisiltään eikä liian nuorilta. Olen tehnyt vähän sitä sun tätä tekstiin, mutta voi olla, että olen saanut asiat vain pahemmaksi. Teettekö te ikinä kymmentä korjausta ja päädytte lopulta kuitenkin ensimmäiseen vaihtoehtoon?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kommentit

  1. Joo, kyllä minullakin käy joskus noin korjausten kanssa. Vaikka en ole laskenut niitä. Luulen että kuuma sulattaa aivot aina joskus. Itsekään en oikein saa kirjoitettua. Paitsi sitten yhtäkkiä kesäluonto antaa yllättäviä ideoita. Missä vaiheessa tämä muuttui keväästä kesäksi? Tällä viikolla kai. Tai näin minä niitä pääskysiä jo viime viikolla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä säilytän kaikki versiot, mutta en oikeasti yleensä pysy kärryillä, paljonko yhtä versiota tulee korjailtua. Joskus liikaa. :) En tiedä, yhtäkkiä vain tuli niin kesäistä ja lämmintä ja se on ihanaa ja inspiroivaa, jos siis aivot eivät olisi sulaneet ja koneen aukaisu tuntuisi vaikealta... :) Minulla on niin surkea lintujen tunnistuskyky, etten tiedä tunnistanko edes pääskystä. Tämä hävettää minua niin kovasti että olen päättänyt hankkia jonkun lintukirjan ja sivistää itseäni...

      Poista
  2. Minun ongelmani lienee siinä, etten korjaa tarpeeksi. Mielelläni en korjaa ollenkaan! =D Hah. Huono kirjailija, mikä huono. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai sitten vain kirjoitat ekalla kerralla sen verran hyvin, ettei korjaamista ole yhtä paljon. :) Huono tuskin olet!

      Poista
  3. Pelottavia nuo editoinnin tulokset! Yritän itse vältellä pitkiä lauseita, mutta muistan kyllä ajan, kun olin niihin aivan villinä. O.O'

    Ja selviydyt kyllä ikäkriisistä! Tiedän sen. ;)

    Olen ihan villinä näistä ihanista kesäkeleistä, vaikka ne kyllä laittavat kirjoittamisen ihan sekaisin, kun ei voi kuvitellakaan istuvansa koneella. Lukemiseen aurinko on paras mahdollinen kaveri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö! Minä olin kans niihin joskus aivan villina. Tästä lauseesta en vielä tiedä, saako se jäädä vai ei. Luulen että jotain karsintaa se tarvitsisi.

      Kiitos, yritän, toivotaan!

      Niin on. Toivottavasti nämä säät jatkuisivat!

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!