11.12.13

Kirjoitin tänään runon, siitä tuli melko synkkä. En ole runoilija. Minulta puuttuu intohimo runouteen enkä ole rustaillut niitä juuri yläasteaikojen jälkeen, jolloin omia tuntoja tuli purettua runoihin(kin). Runous on todella hieno taiteenlaji, mutta minä rakastan romaaneja.

Kävin tänään katsomassa Hobitti - Smaugin autioittaman maan. (Näiden elokuvanimien taivuttaminen on ikuinen päänvaiva). Tämä oli parempi kuin eka osa, joka oli minulle viime vuonna hyvin suuri pettymys. Kakkososa on ihan hieno leffa, joskin en ole varma mitä tekemistä sillä on enää J. R. R. Tolkienin Hobitin kanssa.

....

Editointi etenee hitaasti, vaikka olen tehnyt sitä joka päivä. Nyt olen luvussa 10 / 63. Olen painanut ahkerasti delete-nappia, niin että olen poistanut yhteensä noin 4000 sanaa tähän mennessä. Jäljellä olevissa luvuissa on mielestäni onnistuneita lukuja, mutta luvut ovat huonossa järjestyksessä. Lisäksi olen vähän epävarma koko jutun järjellisyydestä.

Tekstin genre on siis vaihtoehtohistoria. Olen pistänyt historiaa uusiksi mielin määrin omaksi huvikseni. En ole lainkaan varma, tykkäävätkö mahdolliset lukijat siitä mitä olen mennyt tekemään. Mutta en kai voi ajatella sitä liikaa, kirjoitan tämän ensisijaisesti itselleni. Välillä tosin tekisi mieli vaihtaa koko tekstin genre ja perusidea, tuntuu että otin ihan liian vaikean aiheen, suorastaan mahdottoman ja minulle sopimattoman. Tämän jälkeen palaan kyllä jonkin helpomman tarinan pariin.

EDIT: PS. Lisäsin blogiini "Projektit"-sivun, jolta voi käydä kurkkaamassa, mitä tällä hetkellä puuhaan. Kokosin listaan suurimmat kirjoitusprojektini jäsennelläkseni omia ajatuksianikin.

Kommentit

  1. Minäkin olen runoillut viime aikoina jostain syystä. Jostain ihmeestä on pulpunnut useita wannabe-runoja, ja pakkohan ne on ollut laittaa ylös. En ole todellakaan runoilija minäkään, mutta kai ne on silti kirjattava muistiin, kun tulevat tuolla tavalla tarjolle. Vaikka ovatkin huonoja. =D Mietin jopa, että olisin julkaissut niitä blogissani, mutta en taida kehdata, kun todelliset runoilijat/runouden asiantuntijat nauraisivat räkäisesti minun mukarunoudelle. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, kannattaa kirjata muistiin, jos runo vaatii päästä esiin, vaikkei runoilija olisikaan. :) Irene, kannustan sinua julkaisemaan niitä blogissasi! Kirjoitat muutenkin niin mainioita postauksia, etten usko, että kirjallisilla kyvyilläsi niin kehnoja runoja saisi aikaan, ettei niitä kehtaisi blogiin laittaa, päin vastoin! :) Saa kai sitä huvikseen raapustaa, vaikkei olisikaan runoilija.

      Poista
  2. Uusia genrejä kannattaa aina kokeilla (sanoo patologinen genrenvaihtaja)! Luulen, että kaipaat tekstistä vaan jo hiukan taukoa. Kyllä se alkaa sitten taas tuntua paremmalta.

    Ja runostelua, jes! En ole itse mikään ammattilainen, mutta omaksi iloksi runostelu on kyllä palkitsevaa. Aina ei onnistu. Onneksi sentään välillä saa oman äänen taivutettua kauniisti runomuotoonkin. :D

    Ja hieno projektit-sivu. Pitääkin tutustua tarkemmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, taukoa tarvitaan. Onneksi tulee joulu ja niin paljon muuta, että kirjoittaminen jää kokonaan varmaan muutamaksi viikoksi ja saan tauon tästä päänsärkyä aiheuttavasta sanakasasta. :D Okei, enimmäkseen kirjoittaminen on kyllä tosi hauskaa, pari päätä vaivaavaa juonenkäännettä (tai juonettomuutta) tässä on.

      Harrastelijarunoilu siis kunniaan!

      Kävin ihastelemassa sinun projektisivua ja matkin samanlaisen itselleni. :) Oli ihan hauskaa pistää järjestykseen mitä kaikkea sitä on tehnytkään viime vuosina.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!