Kaaosteoria


Syksy on odottavaa aikaa. Olen kissavahtina, kissa on ihana, tahdon sellaisen itsellenikin. Vaikka en pakannut mukaan juuri mitään, tavarani ovat salakavalasti levittäytyneet ympäriinsä aivan kuin olisivat kotonaan.

Voisinkin jakaa tähän kuulemani kaaosteorian:  Muistaakseni perustelu meni niin, että asiat pyrkivät kohti kaaosta, koska alkuräjähdyksessä atomit alkoivat laajentua ja levitä ympäriinsä. Joten siksi tavarat sun muutkin pyrkivät kaaokseen ja järjestystä on niin vaikea ylläpitää. Joidenkin mukaan maailmanloppu tulee, kun asiat alkavat pyrkiä takaisin keskipisteeseen. Sitten tulee uusi bum ja ne alkavat taas levitä. Voi olla, että muistan teorian väärin, mutta minusta se on aika hieno.

Olen lukenut ja hiukan naputellut (SL:ssä on 27 000 sanaa, se on vähän yli puolessa välissä), ja olen tehnyt Suunnitelman ensi kuuta varten. Se on ennenkuulumatonta, koska suunnitelmat jostain syystä yleensä ovat allergisia minulle. Varo vain Nano, minä tulen ja olen tällä kertaa valmistautunut! Kyllä vain! Androidit ovat asennuttaneet päähäni jonkin sirun, joka on saanut minut odottamaan nanoa innoissaan, vaikka viime vuonna se oli ihan kamalaa.

Muinaisella haudalla.

Nämä hienot syksykuvat ovat siskoni ottamia (ja hänen luvallaan julkaistuja). Sumu on kiehtovaa. Olen tainnut sanoakin sen.


Kävin muuten katsomassa Woody Allenin Blue Jasminen. Se oli todella hyvä! Ja nyt tulee spoiler, joten lopettakaan lukeminen, jos ette tahdo tietää mitään: se osoitti, ettei loppua ole pakko aina olla. Siihenhän kirjoittaessa on aina opetettu: alku, keskikohta, loppu. Se on hyvä kaava, mutta ei elämässä oikeasti ole sellaisia loppuja. Niin selkeitä. Vai onko?

Kommentit

  1. Haa, tämä postaus tuli minulle oikeaan aikaan. Pitäisi tosiaan muistaa, että sotku on luonnollista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaaos on luonnollista. Itse yritän toteuttaa periaatetta "älä sotke, niin ei tarvitse siivota niin paljon", mutta kaaokseen kaikki näyttää silti pyrkivän, joten siivoamaan joutuu aina uudestaan.

      Poista
  2. Minäkin haluaisin kissavahdiksi! (Minulla tosin on itselläni "puolikas" kissa, mutta silti.) Noin kuukausi sitten vahdin muutaman päivän siskoni kissaa, ja nyt tämä samainen siskoni on vahtimassa toisen siskoni kissaa koko viikon, kun perhe on jossain Auringossa tai Kuussa lomalla. Not fair. =D En tiedä pystynkö koskaan antamaan anteeksi sitä, ettei minua pyydetty ensiksi kissavahdiksi. =D Toisaalta, olen nyt vähän kipeä, että ehkä asioilla on tapana järjestyä niin kuin niiden pitää. Kaaosteoria ajatus on hieno!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kissojen vahtiminen on kivaa, eikö. :) Voisipa tätä tehdä työkseen. Minäkin olen parhaillani siskoni kissaa vahtimassa, "omani" ovat äidilläni. :) Hm, ei ole tosiaan reilua, kun kissavahtikeikka menee sivu suun, mutta ehkä on ihan hyvä parannella itseään myös!

      Poista
  3. Woohoo! Nanoideasi on upea ja marraskuusta tulee hyvä :D

    Kaaosteoriasi kuulostaa myös pätevältä. Kaikki kodissani pyrkii kaaokseen, kässäreiden sanatkin levittäytyvät hahmojan ja juonen kanssa piilosille. Mutta ei auta kuin nyppiä ne ruohikosta oikeille paikoilleen (ja siivota hieman useammin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai se on upea, kun sain ideointiapua. :D Jalostin sitä vähän lisää ja uskon, että näistä aineksista voi tulla, jos ei mestariteos, niin ainakin itseä viihdyttävä tarina. :D

      Joo, kaaos iskee välillä kirjoittamiseen! Ei auta kuin keräillä niitä kasaan, olet oikeassa.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!