Lukuja VIII

Vähän aikaa sitten tulin siihen tulokseen, ettei tarinassani ole mitään muuta hyvää kuin ensimmäinen ja viimeinen luku ja nimi. Nyt olen tullut hiukan järkiini. Ajattelin heivata tekstistä suurimman osan menemään, mutta itse asiassa uusi juonenkäänne ei vaadikaan niin suuria muutoksia kuin kuvittelin ja olen päässyt uudestaan vauhtiin. Nyt kasassa on 24 923 sanaa, ja olen tarinassa kohta puolivälissä. Ehkä. Ainakin uskon, että kohta pääsen toisen osan kimppuun. Olen ajatellut jakaa käsikirjoituksen kolmeen osaan. Toisen osan nimi on tällä hetkellä "Sohva". Ja minä olen tämän sohvan kanssa ihan tosissani, vaikka ei ehkä kuulosta siltä. Sohvalla on suuri symbolinen merkitys tässä tarinassa.

Olen myös mietiskellyt, laittaisinko tänne tekstinäytteen. Olisi niin hauskaa saada palautetta. Toisaalta tekstin laittaminen nettiin on aina vähän pelottavaa, enkä tiedä, kiinnostaisiko ketään lukea raapustuksiani.

Gradukin on mennyt eteenpäin ja kirjoitin jopa yhden työhakemuksen. Vielä kun saisi siivottua ja kunnolla pyykättyä, niin tällä viikolla olisi tapahtunut edistystä. Luettavana on monta hyvää kirjaa ja olen löytänyt paljon ihanaa uutta musiikkia kuunneltavaksi. Kiitos YleX:n Uuden musiikin aamuvuoro ja Uuden musiikin iltavuoro! Olette parasta, mitä radiosta tulee.

EDIT: Olen pahoillani siitä että nuo sanavahvistukset ovat muuttuneet ihan kamalan näköiseksi! Hyvä jos saan niistä edes itse selvää! En tiedä mistä johtuu. Pidän kuitenkin kommenttitarkistusta päällä roskapostien varalta ja siksi, että huomaan varmasti kommentit. EDIT 2: Otin nyt kokeilun vuoksi sanavahvistuksen pois, mutta pidin kommenttitarkistuksen päällä. Jos roskapostia alkaa tulla, otan sanvahvistukset takaisin, mutta kokeillaan nyt.

Kommentit

  1. On aina mukavaa lukea kanssakirjoittajien tekstejä, joten minä ainakin lukisin ilolla. :-)

    Kuulostaa kovin tutulta tuo pähkäily ja tekstin/juonen pyörittely.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista! Pitää pistää harkintaan. Minäkin luen mielelläni muiden tekstejä, paitsi jos ne ovat hirmu pitkiä (koska tietokoneen näytöltä lukeminen on vähän rasittavaa).

    Juu tämmöistä pähkäilyä tämä tekstin ja juonen pyörittely on, mutta jospa se asettuisi uomiinsa :)

    VastaaPoista
  3. No niin, hyvä että tulit järkiisi :-D Ja hyvinhän tuo kuulostaa edistyvän!
    Itse huomasin, että jos laittaa lukunäytteen kannattaa sen mukana esittää vaikka pari tekstiin liittyvää kysymystä, joihin toivoo saavansa vastauksen, niin kommentoijien on helpompi kommentoida. Itse silloin joskus kun laitoin tekstinäytteet valitsin kohdat, joissa oli paljon pitkiä lauseita sekä sulkuja käytetty ja kysyin, että häiritsevätkö pitkät lauseet ja sulut lukemista jne.(kysymyksiä, joita olin pitkään pohtinut) Sain hyviä vinkkejä :-)

    Mutta pelottavaahan sellaisen lukunäytteen laittaminen on. Itse päädyin siihen ratkaisuun, että annoin lukunäytteiden olla sivuillani jonkun viikon ja poistin sitten, koska en halunnut niiden jäävän tänne virtuaalitodellisuuteen pyörimään:-)

    VastaaPoista
  4. Mä laitan horinoistani suuren osan muiden luettavaksi. Huvitanpahan muitakin kuin itseäni. Ehkä vuosien bloggaaminen on vähän laskenut julkaisukynnystä, vaikkei fiktio olekaan sama asia kuin blogikirjoittaminen.

    VastaaPoista
  5. Kyllä tämä tästä: Ilmeisesti kirjoittamisharrastuksen sivuoireena voi olla ajoittainen järjenmenetys. Olin laittamassa sata sivua roskiin, mutta olen onneksi tullut toisiin aatoksiin.

    Kiitos tuosta kysymysvinkistä! Minä muuten luin joskus sinun laittamasi tekstinäytteet, mutta minulla ei ollut vielä silloin itselläni blogia, joten en myöskään kommentoinut kenellekään. Harmi vain että ne katosivat sitten, mutta ihan ymmärrettävää :)

    Alan kallistua siihen, että voin laittaa jonkin pätkän esille, mutta täytyy miettiä, mikä olisi sopiva.

    Calendula: Hyvä kun laitat :) Itselläni julkaisukynnys on laskenut muutaman vuoden takaisesta, olin suorastaan nettikammoinen.

    VastaaPoista
  6. Oletpa ollut reipas - kirjoittamisen lisäksi gradua ja työhakemusta! Vau. Ja hyvältä kuulostaa tuo sinun kirjoituksesi eteneminen. Taidat tietää, mitä olet tekemässä :) - siltä se kuulostaa :). Kirjoitusiloa sinulle!

    VastaaPoista
  7. Tack så mycket, Rooibos :) Noo, minulla on paljon vapaa-aikaa, joten parasta olisi saadakin jotain aikaan. Kirjoitusiloa sinullekin!

    VastaaPoista
  8. LUKUNÄYTE KEHIIN!!!!

    Sen voi aina jälkikäteen poistaa. Itsellänikin oli näyte aivan blogini alkuaikoina. Lukijoita oli muutama ja yksikään ei kommentoinut mitään. Se oli karua mutta selvisin! Tämä ei sitten ollut pelottelukommentti vaan että tuskin sinulle käy niin kuin minulle kävi.

    VastaaPoista
  9. Dee: KYLLÄ! Varmastikin laitan lukunäytteen jossain vaiheessa, olen sen jo oikeastaan päättänyt, ja yritän tehdä sen mahdollisimman pian. En vain osaa päättää, mikä olisi sopiva pätkä. Sen pitäisi kuitenkin olla sellainen, ettei se paljasta liikaa.

    En pelästynyt :) Ei sitä koskaan tiedä, ehkä näytteeni on niin huono, ettei kukaan kehtaa kommentoida! Mutta senhän näkee sitten.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!