Lukuja VII

Olen tullut nyt siihen tulokseen, että roskapönttötarinassa ei ole mitään muuta hyvää kuin ensimmäinen ja viimeinen luku ja nimi (jota en viitsi paljastaa). Tarinassa on nyt 39 367 sanaa, josta joutaa roskiin tai vähintään kokonaan uudelleen kirjoitukseen 37 367 sanaa.

Olenko minä tosiaan kuluttanut kaksi kuukautta ja kirjoittanut melkein neljäkymmentätuhatta sanaa vain huomatakseni ettei tästä tule mitään? Miksi minä ylipäätään aloin kirjoittaa jatko-osaa tarinalle kun ensimmäinen osakin lojuu vain pöytälaatikossa? Olenko minä saanut ranteeni kipeiksi ihan turhaan? Olenko minä ihan hullu? Jos olisin käyttänyt kaiken tämän tarmon gradun kirjoittamiseen, se olisi valmistunut alta aikayksikön.

Hyvä on. Aloitetaan sitten alusta. Onhan minulla  2000 ihan kelvollista sanaa jäljellä. Sillä niin uskomatonta kuin se onkin,  39 367 - 37 367 sanaa on tasan 2000. Tämän täytyy olla jokin merkki.

Kommentit

  1. Höpö höpö! Tuollaisia hetkiä tulee itse kullekin että tuntuu tuolta. Nyt pidät vähän taukoa ja kohta jo tilanne näyttää ihan eriltä.

    Itsellänikin on kandi ollut kesken jo toista vuotta. Ja sama juttu, että jos sitä tekisin yhtä tarmokkaasti kuin käsistäni, se olisi muutamassa päivässä valmis. Mutta kun ei kiinnosta ;-)

    VastaaPoista
  2. Eiköhän niissä 37367:ssä sanassa ole vielä jotain, jota voit käyttää? Etkä varmasti ole hukannut aikaa kirjoittamalla - sellaista asiaa ei ole olemassakaan. Kaikki kirjoittaminen on hyvästä - tuloksena ei ehkä ole tekstiä suoraan siihen juttuun, mihin tarkoitit, mutta aina siitä on hyötyä. Tsempit sinne!

    VastaaPoista
  3. Kyllä tämä tästä: Tänään iski tosiaan epätoivoinen olo, niin kuin välillä varmasti kaikille kirjoittajille. En tosin ole maailman päättäväisin ihminen, joten huomenna saatankin olla sitä mieltä, teksti on sittenkin ihan ok.

    Ja se on kyllä kumma, miten mikä tahansa on kiinnostavampaa kuin gradun tai kandin kirjoittaminen, esim. siivoaminen. Ja kirjoittaminen, totta kai. :)

    Rooibos: Niin, minulla on hiukan taipumusta liioitteluun, eli en ihan suoraan roskiin aio noin montaa sivua heittää. :) Mutta olen nyt ajatellut tehdä juoneen radikaalin muutoksen, joka vaatii tekstin uudelleen kirjoittamista kaikilta osin.

    Kiitos molemmille kannustavista sanoista, ehkä tämä tästä.

    VastaaPoista
  4. Kyllä se siitä, varmasti. Voin myös taata, ettet ole hullu. Ainakaan yhtään sen enempää kuin muutkaan kirjoittajat. Tähän meidät nyt vain on pakotettu, yritetään kestää.

    VastaaPoista
  5. Noooou! Älä vielä deletoi :) Oot nii hyvä kirjottaan, etten millää suostu uskoon et 80% sinu tekstistä olis silppurikamaa. Anna vähä aikaa hautua, kyllä se siitä taas aukeaa sitten :)

    VastaaPoista
  6. Kristiina: Kiitos. Hyvä että joku uskoo, vaikka itseltä meinaskin usko loppua. Mutta nyt porhallan taas eteenpäin. Minulla on Suunnitelma.

    (En muuten deletoi ikinä mitään. Minulla on muistitikulla kansio nimeltä "poistetut". Lykkään sinne kaiken poistamani, ja sitten kun tulen katumapäälle, niitä saa etsiä sieltä sekasotkusta kissojen ja koirien kanssa.)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!

Viime aikojen suosituimmat postaukset

Tunnelmia kirjamessuilta

Kirjamessuja kohti

Tuula Kallioniemi: Risteys