Kuinka paljon sinun sanasi painavat?

En ole niin syvällisellä tuulella, että jaksaisin pohtisin otsikon aihetta symbolisella tasolla. Ei, minä käsittelen aihetta nyt kirjaimellisesti.

Toteutin idean, jonka sain vähän aikaa sitten. Päätin punnita kirjoitukseni!




Ja paljonko ne painoivat?

10,5 kiloa!

Haastan jokaisen, jolla on liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä, punnitsemaan sanansa.

(Tietenkään tässä kuvassa eivät ole kaikki tekstini, mutta suurin osa vuosien 2002-2011 puhtaaksi kirjoitetuista teksteistä. Pöytälaatikossani, joka sijaitsee vaatekaapissa, olisi vielä pursuava pahvilaatikollinen kirjoituksia, mutta kämäisellä puntarillani en voinut punnita niitä. Lisäksi viimeisimmät tekstit ovat muistitikulla ja muistivihkoja en laskenut mukaan. Kun olin nuorempi, jaksoin vielä koristella kaikki kansioni.)

Kommentit

  1. Olen kirjoittanut suunnilleen 13 kirjaa, joten aika paljon ne painaisivat. :-P Suurin osa novelleistani on reilusti alle liuskan mittaisia, joten niistä ei paljoa lisäpainoa saisi. Runojen kanssa riippuu paljolti siitä, miten tiiviisti ne tulostaisi.

    Mutta en kirjoita mitään käsin enkä koskaan tulosta tekstejäni muuta kuin kustantajaa varten, eikä kaikkia noista kirjoista ole julkaistu, joten kilomäärää voi vain arvioida.

    VastaaPoista
  2. 13 kirjaa, se on kyllä kunnioitettava määrä! Minä olen kirjoittanut pöytälaatikkoon noin viisi "kirjaa", niistä taitaa olla tuossa kuvassa vain kaksi. Tuo epämääräinen mappikasa pitää sinällään runoja, novelleja, keskenjääneitä tarinoita ja hylättyjä versioita, joita en jostain syystä raski heittää pois :P

    Osaisinpa minäkin kirjoittaa liuskan mittaisia novelleja, mutta ei, kaikki novelleni pursuilevat, ne taitavat olla keskimäärin 5-20 sivun mittaisia.

    Minä tulostan yleensä tekstini. Sen jälkeen kun pari vuotta sitten ostin lasertulostimen, tämä tulostusvimma on lähtenyt käsistä. Lohdutan itseäni ajattelemalla, että puu on sentään uusiutuva luonnonvara...

    Käsin kirjoitan vain jos olen junassa tms. poissa pöytäkoneen luota. Käsin kirjoittaminen kyllä voisi olla parempi ranteille :/

    VastaaPoista
  3. Olen muuten yrittänyt katsella, joskus Marian ilmestyskirjaa löytyisi kirjastosta, koska koen koneelta lukemisen niin hankalaksi, mutta kirja on ollut aina lainassa! :)

    VastaaPoista
  4. Ehkä sinun pitäisi jättää kirjastoon pyyntö, että he tilaisivat sitä useamman kappaleen? :-> Jos kirjasto ei ole aivan pikkuruinen, se voi hyvinkin onnistua.

    VastaaPoista
  5. Maija: Kirjastoon on ilmeisesti tilattu jo toinen kappale, ainakin kirjaston tietokannan mukaan, eli joku on saattanut jo pyytää. Sitä odotellessa :)

    VastaaPoista
  6. Voi kun tekstini olisivatkin yhdessä paikassa tai edes tallessa. Tulostanut en todellakaan ole läheskään kaikkea, mitä olen kirjoittanut. Silti tuntuu, että kyllä se alle kymmenen kilon menisi. En ole koskaan ennen kirjoittanut romaania ja novellini ovat lyhkäisiä. Kirjoitin myös joskus paljon runoja. Tietenkään ei se pituus vaan se sisältö mutta ei tämä nyt kovin vakavamielistä olekaan.

    VastaaPoista
  7. Dee: Tämä oli tosiaan tällainen vähän huumorimielessä tehty postaus. :)

    Minä aloin "vakavissani" kirjoittaa neljätoistavuotiaana, ehkä, joten kymmenessä vuodessa on kertynyt aika paljon tekstiä. Mutta määrä ei tosiaan ole laadun tae, minä olen jopa polttanut vanhimpia tekstejäni, koska ne olivat niin huonoja.

    Onneksi muistitikuille mahtuu nykyisin tuhansia sivuja tekstejä, niillä tekstit pysyvät aika hyvin tallessa ja järjestyksessä. Muistan vielä ajan, kun kaikki tekstini olivat levykkeillä, ja yhdelle levykkeelle ei mahtunut kuin muutamia kymmeniä sivuja o_O

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!

Viime aikojen suosituimmat postaukset

Tunnelmia kirjamessuilta

Tuula Kallioniemi: Risteys

Motiiveista